fredag den 17. januar 2014

Snail mail fra Filippinerne

Jeg har lyst til at dele et brev med jer. Gennem Instagram får jeg mange forespørgsler på, hvordan man får pennevenner og kommer til at skrive med mennesker fra hele verden. Dette brev er eksemplet på en pige fra Filippinerne, der spurgte mig, om jeg havde lyst til at lave en byttehandel med hende. 

I want to share a letter with you. Through Instagram I get a lot of questions about how to get a penpal and start a snail mail correspondence with people all over the world. This letter is an example of a swap I made with a girl from The Philippines.

Det siger jo sig selv, hvad en byttehandel er, men jeg vil alligevel forklare, at der normalt ligger det i det, at man ikke forpligter sig til at skrive sammen bagefter. 

I'm sure you know what a swap is, but I want to make sure you know, that you don't have to write each other afterwards, when you agreed on a swap. 

Liza, skrev til mig, om jeg ville lave et stempel til hende - ét hun havde set på Instagram. Til gengæld fik jeg tre ruller masking tape, klistermærker, smukke kort og fine prøver på masking tape.

Liza wrote me and asked if I would make a stamp for her - one she had seen on Instagram. In exchange I got three rolls of masking tape, stickers, lovely cards and some nice samples of masking tape. 


Stemplet har hun brugt på forsiden af konvolutten, og hun er blevet så glad for det. Jeg synes, det er fedt at se frimærkerne fra Filippinerne, og se lige hvor mange! 

Hvis du selv vil i gang med at skrive breve, kan du efterlyse pennevenner på Instagram eller på din blog. Du kan også søge på #penpalwanted #seekingpenpal #snailmail på Instagram og så spørge, om der er nogen, der er interesserede i at skrive sammen. Held og lykke med det. Det er så hyggeligt at skrive breve med andre.

The stamp I made for her is used on the envelope. She was very happy about it. I love seeing all the stamps from The Philippines - so many!

If you would like to have a penpal yourself, you can search Instagram. Use the hashtags #penpalwanted #seekingpenpal #snailmail and ask nicely if someone would like to be your penpal. Good luck! It's such a joy writing letters.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar