mandag den 14. maj 2012

Nye mønstre og farver

Selvom man allerede er i gang med et tæppe, kan man jo godt få lyst til at gå i gang med noget nyt...


Bare det at vælge farver... Sætte nye farver sammen - det er lækkert at lege med.


Dette bliver ikke et stort tæppe. Jeg laver lige en prøve først, inden jeg finder ud af, hvilke farver jeg vil bruge til et tæppe. Måske bliver der en pude eller et barnevognstæppe ud af det her.


I'm trying out a new crochet pattern for a blanket. I love playing with colours and making new combinations. This is just a small tester before deciding which colours to use for a bigger blanket. By the way - maybe I should finish this first?

19 kommentarer:

  1. Lækkert mønster du har fundet på. Har luret den nu.

    Spændende farvevalg.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Det ser godt nok fint ud :o) Vil du røbe opskriften til en knapt så garvet hækler? :o)

    KH Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det vil jeg godt. Skal lige finde tiden til at skrive lidt ned og måske tage nogle ekstra billeder.

      Slet
  3. Uha spændende. Ja det mønster ser nemt ud, men finde ud af det via billeder kan jeg heller ikke .;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også nemt, men det kan godt være, at jeg lige skal skrive lidt ned om, hvordan det laves:)

      Slet
  4. Dejligt farve valg og hvor hækler du flot ens.

    SvarSlet
  5. spændende mønster, hvad mon det hedder ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved faktisk ikke, hvad det hedder. Har bare set det på et billede og ville prøve at lave det selv.

      Slet
  6. Frække farver - rigtig flot.
    Har det ligesom dig; kan godt begynde på et nyt projekt, som har meldt sig i tankerne, inden det igangværende er færdigt.
    God fornøjelse.

    SvarSlet
  7. Flot mønster og flotte farver. Synes det er meget flot af dig at lave så stor en prøve før du bestemmer dig til det store tæppe. Jeg kommer tit til at kaster mig ud i store projekter, for blot halvvejs at fortryde farvevalg eller mønster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:) Så længe prøven kan bruges til noget, er det helt ok for mig, men jeg kender godt det der med at fortryde eller blive træt af noget, mens man er i gang...

      Slet
    2. Er det Kauni garn du bruger?

      Slet
  8. Sikke fine farver og mønster med. Jeg er selv i gang med (endnu) et tæppe. I pangfarvet Kauni. Aner ikke, hvad det skal bruges til, når det forhåbentlig engang bliver færdigt, men det er dejligt meditativt at sidde med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Der er helt sikkert noget meditativt over at hækle tæpper! Hvis du ikke ved, hvad dit tæppe skal bruges til, kan du jo altid forære det til nogen. Det er da en utrolig lækker gave at få!

      Slet
  9. Det er helt rigtigt, der er noget over at hækle tæpper. Nu mangler jeg desværre lige 40-50 firkanter til det tæppe jeg har gang i. Men jeg har allerede lyst til at hækle et mere.

    SvarSlet
  10. Det ser virkelig godt ud! Lækre farver :)

    SvarSlet