mandag den 15. august 2011

Slaraffenland for en YARNFREAK!

Weekendens garnmesse var først og fremmest et slaraffenland for sådan nogle garnglade piger som Camilla og jeg. Vi kunne svælge i flotte farver og lækre kvaliteter, og vi talte med utrolig mange forhandlere, der ville sælge os ALT.


Uden at træde nogen over tæerne (med mine nye Adidas-sneakers med neon snørebånd) kan jeg vist også godt sige, at garnmessen generelt henvender sig til et lidt mere modent publikum. At vi så mødte flere på messen, som vi kender, og som laver sjove ting eller har fine garnbutikker, det ændrer ikke ved, at der var mange strikkede jakker i konemodel, babytæpper i acryl og skingre farver, voksduge med kattekillinger og mange mange garnnøgler i multicolour. Undskyld, men hvad er det fede ved multicolour?


Nå, Camilla og jeg havde gjort os mange tanker om sortiment inden messen, og nu var det bare at tale business! Handle stort ind. Mæske sig i garnnøgler, simpelthen! Og det gjorde vi så.


Jeg håber, du som læser med måske kan forstå min glæde ved garn - så smid gerne en kommentar. 
Mange andre forstår ikke en brik. Da jeg kom hjem til Næstved fra Vejle var der godt gang i vejfesten på vores vej. Her var det den største joke, at jeg ikke var med til spisningen, fordi jeg var til GARNMESSE! Ha ha ha!

19 kommentarer:

  1. åh gud, endelig noen som tør å si det. Hva SKJER med multicolor?!

    SvarSlet
  2. Kan lige se de jakker for mig. OG de akrylulækre babytæpper...det gør ondt helt ind i knoglerne. Når nu der findes så meget lækkert garn, forstår jeg ikke valgene falder på akryl i neon (har ved gud set meget neongrøn babystrik på mit arbejde...´sgu svært at finde knapper der matcher og fuldender værket..og gerne til max 1kr.)

    SvarSlet
  3. Åh det må have været heaven! Jeg glæder mig SÅ meget til at se jeres shop og udvalget af garnet som jo helt sikkert nok skal blive lækkert..:)

    SvarSlet
  4. Godt sagt :D Jeg har, ligesom dig, et anstrengt forhold til multicolor og akryl. Det er altså no go! Glæder mig til et besøg i butikken.

    SvarSlet
  5. Haha, enig enig...Sad lige så sent som i går og brokkede mig over at acryl og baby var sat sammen og til salg. :-p Forstår ikke hvem der med rette kan mene, at babyer skal iføres acryl på nogen måder......eller for den sag nogen andre. :-)

    Glæder mig til følge jeres spændende butik. :-)

    SvarSlet
  6. Hehe, man skal nok kende glæden ved garn for at kunne forstå, man tager til garnmesse. Jeg kender det her på arbejde, mine kolleger synes, jeg er en gammel, sær snegl, når jeg tager til Uldfestival hvert år - ak ja, de ved ikke, hvad de går glip af

    SvarSlet
  7. Kan sagtens følge din garnbegejstring, superfedt billede du har lagt på. Der er ikke noget problem med multicolor, hvis det bliver brugt intelligent. Problemet er at der er så meget, og at det bliver brugt hovedløst.
    God vind med butikken!http://re-de-sign.blogspot.com/

    SvarSlet
  8. Hehe, helt enig mht akryl og det der garn, der skifter farve - tit passer farverne bare slet ikke sammen!

    SvarSlet
  9. Garn er skønt, meget garn er meget skønt. Jeg har så meget garn og min undskyldning for at købe mere er:
    "at hvis der kommer krig, så kan jeg sælge af det, og blive rig".
    held og lykke med butikken

    SvarSlet
  10. Temmelig misundelig på jeres tur i garnhimlen... jeg har også lige hæklet noget i den der Peruvian der ligger på gulvet. Den er go-fin :-)
    Multicolor-akryl i neonfarver med killingemotiver - det må så være dit værste mareridt :-)

    SvarSlet
  11. Jo vi er nok mange der elsker garn- og jeg har det sådan at jo flere der elsker acryl desto mere uld er der til dem der kan lide det :-)
    - men mon ikke dem med acryl og multicolor har det med antiacrylfolk, ligesom du har det med dem fra vejen der ikke forstår at du kan synes at det er sjovere at gå til garnmesse end til spisning på vejen :-) ??
    Der er vel plads til os alle ikk?
    Og hvis alle de gamle koner allerede lavede de samme fede ting (retroting agtige...) som der er et hit pt blandt en stor gruppe af kvinder med småbørn ja så var der jo ikke plads til nye butikker- så det må være en win win situation eller hva? :-)

    SvarSlet
  12. Hi hi - sidder og fniser lidt mens jeg læser. Kan se det hele for mig.. -Både de skingre farver, de konede, strikkede jakker og bjerge af garn i multicolour :-)

    Elsker (næsten)alt andet garn end multicolor og acryl.. Gid jeg også havde været på garnmesse!
    Kh Stine

    SvarSlet
  13. Ha ha.. havde sgu også valgt garn fremfor spinning:0)
    KH iben

    SvarSlet
  14. He he, kan lige se det for mig; alle dine naboer ligge flade af grin. Men de bli'r klogere, gør de! ;)

    SvarSlet
  15. ... der er kunder til al slags garn og god pointe fra Ellen Kathrine :-)

    SvarSlet
  16. Selvfølgelig er der plads til alle:)
    Kh Puk

    SvarSlet
  17. Kære Puk!
    Kritik at andres valg og smag kan være rigtig godt, men hvis nu garnleverandørerne med konemodellerne i det multifarvede garn, tror de rammer alle aldre (ved at jeg har strikket en model i multifarvet garn til messen, som vi regnede med var for det yngre publikum) vil en konstruktiv kritik være godt, især hvis den ledsages af ideer til nye unge modeller. ;-) Kh Pia

    SvarSlet
  18. Hej Pia
    Jeg er bare ikke til multicolour-garn, sådan er det. Hvis andre kan lide det, er det helt fint med mig. Man har vel hver sine favoritter, ikk?

    Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er en ørn til at hækle beklædning. Strikke kan jeg slet ikke, men derfor synes jeg alligevel godt, at man kunne lave flotte og enkle cardigans i lækre farver eller hæklede jakker, der ikke vejer et ton. Men igen, det er jo bare, hvad jeg kunne tænke mig. Der er helt sikkert andre, der kan lide lige netop dine modeller.

    God aften.
    Kh Puk

    SvarSlet
  19. Min mor strikker fantastiske mulicolour trøjer til min pige ! Jeg elsker dem

    SvarSlet