lørdag den 23. april 2011

Guf, slik eller snolder?

En slikskål med ordet "GUF" og et overskæg. Hvis du spørger mig hvorfor, er det nok fordi der er overskæg i luften for tiden, og de ser seje ud. "Guf" fordi det hedder "slik" herhjemme. Er det mon et sjællandsk udtryk? Da jeg voksede op i Århus, hed det "snolder". Men da jeg blev ældre og flyttede fra byen, blev det til "slik". Da jeg mødte min mand, og vi fik børn, kom udtrykket "guf" så til. Egentlig mærkeligt!

Skålen er til salg på forårsmarkedet:)

Small bowl for candy. For sale at the crafting fair.

6 kommentarer:

  1. Haha ja "snolder" er rigtig Århusiansk! Love it.. dialekter er fede! Skøn skål... siger i øvrigt hej til forårsmarkedet, nu hvor jeg ikke fik taget fat i dig i ridehuset i Århus... Glæder mig meget til at se din stand!

    SvarSlet
  2. Det har altid heddet guf i mit univers :-)

    SvarSlet
  3. ... og i Sønderjylland hedder det bom ....

    SvarSlet
  4. Glæder mig vildt til at se dine porcelænsting til markedet!!

    SvarSlet
  5. Jeg er jo Århusianer "to-the-bone", men i vores hjem hedder det også guf. Snolder har lidt samme lugt, som knæhøj karse ;)

    SvarSlet
  6. uhmm fredagsguf.. det er altså flot den skål.. LOVE IT

    SvarSlet