onsdag den 23. marts 2011

En dag man helst vil glemme...

Sådan en dag var i dag... Måske husker du mit indlæg fra december om mine søvnløse nætter foranlediget af Byrådets beslutning om at lukke en del skoler i Næstved? Måske gør du ikke...
I dag var dagen, hvor mine kollegaer og jeg skulle have besked, om vi havde et job på skolen efter sommerferien, eller vi skulle til at se os om efter noget andet. 
Allerede fra morgenstunden var stemningen trykket. Ingen vidste hvordan eller hvornår vi ville få noget at vide. I spisepausen blev nogle kaldt ind og fik besked. Alle sad på lærerværelset med hjertet oppe i halsen og kiggede ængsteligt mod døren. Hvornår er det mig, der skal have dommen?
En helt igennem underlig dag, hvor nogle kunne gå glade hjem med visheden om at skulle arbejde på overbygningsskolen til næste år - andre med uvished og utryghed, fordi de nu står uden job.
Hvordan kan jeg glæde mig over, at jeg er sikret et job, når andre er blevet vraget?
Det føles mærkeligt, og hele denne lange periode med usikkerhed og bange anelser har virkelig sat sine spor hos mig og mange af mine kollegaer.
Hvor er det godt, at man har den dejligste familie, der altid bakker én op! Og hvor er det godt, at jeg om lidt fatter hæklenålen, så jeg kan stresse af efter denne trættende dag.

Håber virkelig at din dag har været bedre!?

9 kommentarer:

  1. Helt afgjort bedre, men jeg sender dig et knus og håber hæklenålen kan afstresse dig lidt.
    Trist med alle de besparelser og alle de usikre skæbner det medfører.

    SvarSlet
  2. åha det er ikke sjovt.
    Sparekniven har også ramt Gentofte kommune, og flere af mine kollegaer er desværre røget, ØV altså!

    SvarSlet
  3. Ja, vi havde en tilsvarende dag i sidste uge. Fire kollegaer blev prikket.
    Og skulle flyttes til en anden skole i kommunen.
    Selv om de er sikret job, er det en stor ting, at skulle flytte til en anden skole med en anden kultur.

    Trist dag.

    God aften til dig - trods alt.
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Det er en forfærdelig situation! Jeg kender den godt. Det er faktisk det mit allerførste blogindlæg handlede om! Jeg var ikke den heldige i lodtrækningen, men håber du er heldigere...

    Mit indlæg:
    http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com/2011/03/ventetiden.html

    Knus og varme tanker

    SvarSlet
  5. Uhhh, kender det godt lidt. Din situation er også med til at jeg tænker en del over hor jeg står når jeg skal ud i den "virkelige" verden igen. Jeg er p.t sygemeldt men når jeg skal tilbage skal jeg finde mig et nyt job.

    SvarSlet
  6. Øv. Den slags er bare så opslidende. Men det er godt, at du har din familie og en fantastisk hobby, der kan hjælpe dig med at stresse af.
    Mange tanker herfra :-)

    SvarSlet
  7. Hvilken rædsom dag !
    Det gør mig ondt.
    For jer men også os som samfund.
    Besparelser, der hvor der bestemt ikke skulle spares !

    SvarSlet
  8. Åh, hvor er det bare en frygtelig tid i disse uger. Jeg er også lærer, og jeg er i præcis samme situation. Vi har endnu ikke fået vished. Jeg håber sådan, at det hele kommer til at gå, men vi har også svigtende elevtal, besparelser og dårlig økonomi hængede over hovederne på os. Oven i det kommer, at jeg ikke er fastansat - så jeg sidder løst på pinden. Til gengæld er jeg tysklærer - det håber jeg kan redde mig.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  9. Har lige sidder rundt om bordet i dag - med en klump i halsen og ondt i maven. Jeg var heldig - men kan ikke være rigtig glad alligevel. Føj en træls dag.

    SvarSlet