søndag den 28. november 2010

Nisserne kommer!

Det obligatoriske nisselandskab er på plads i vindueskarmen. Min mand og min yngste søn fik frie hænder (!) til at pynte op. Indrømmer gerne at jeg ikke har helt let ved at overlade sådan et job til andre.

Som det ses har Avvento-stagerne fået lov til at mænge sig med nisser og svampe. Jeg kan godt lide, at nyt og gammelt blandes lidt tilfældigt.

Og krybbespillet fra Playmobil er også med, og vi fandt et par får i legetøjskasserne. De tykke i højre side af billedet er fra den skønne serie "F for får" (eller "Shaun The Sheep").

Tør du lade din mand pynte op til jul?
Er et nisselandskab lidt for meget til din smag?

8 kommentarer:

  1. Jeg personligt er ikke til nisselandskab, men Emilie min datter på 12 år har altid nisselandskab og jeg nyder hendes begejstring.
    Iøvrigt synes jeg dine Kähler stager passer superfint ind i nisselandskabet :-) Det har de klaret godt.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare hyggeligt ud, har ikke selv nisse landskab, men kan lige så tydlig huske glæden ved at lege med det hjemme hos forældrene i min barndom. Er helt tosset med Avvento-stagerne fra Kähler, men de er ikke til at opdrive nogen steder desværre.
    / Maria

    SvarSlet
  3. Da jeg var lille fik jeg ALTID lov at lave nisselandskabet. Det skulle altid være anderledes end året før. Jeg lavede kælkebakker og et spejl udgjorde en sø. Det var det bedste ved at pynte op til jul.

    Nu hvor jeg er blevet voksen har jeg ingen nisselandskab og har heller ikke behov for det endnu. Men når mine piger bliver lidt større, så kan det da godt være der kommer et nisselandskab :)

    Men skønt ser det ud hos jer :)

    SvarSlet
  4. Jeg laver ikke noget nisse-landskab, dels fordi vi ikke har tradition for det, men jeg er måske mere til julepynt i for af hjerter og kræmmerhuse og den slags. Jo, jeg turde da gerne lade min mand pynte op til jul, men jeg tror ikke rigtig han ville gide!

    SvarSlet
  5. Jeg husker bestemt også nisselandskabets magi og vil da helt sikkert lave det med min søn, når han har alderen :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  6. Så koselig de har pyntet. Julekrybben hører med til høytiden :) *♥*

    SvarSlet
  7. Vi SKAL have nisselandskab hvert år ellers udvandre børnene. I år tror jeg faktisk at vi får hele tre for de vil have hvert sit...

    Min mand kunne aldrig finde på at pynte til jul men han har en nisse som han elsker.

    SvarSlet
  8. Margith: Det er da også mest for børnenes skyld, at vi laver nisselandskab:) For dem er det et must, at det kommer frem hvert år.

    Rimme Rum: Ja, de blev revet væk, de Avvento-stager. Hos Kähler ærgrer de sig også over, at de ikke fik produceret nogle flere...

    Mette: Jeg brugte også lang tid som barn på at lave nisselandskabet og lege med det bagefter. Det havde jeg næsten glemt, så det var godt, du mindede mig om det.

    KirstenK: Nej, det er jo ikke alle mænd, der gider det der:)

    Mirjam Theresa: Det er altså også hyggeligt at lave sammen.

    Mie: Ja, en julekrybbe skal der til. Vi skal huske, hvem vi fejrer.

    Marina: Hvor hyggeligt at din mand har en favorit-nisse:)

    SvarSlet