fredag den 28. maj 2010

Street art - Berlin 2010 - garngraffitti - part 2

Kan du få øje på kunsten i gadebilledet?

Billedet er fra Berlin - hjørnet af Lychener Strasse og en anden mindre gade. På hjørnet ligger spisestedet "Frida Kahlo". Er det ikke vildt, at en læser af min blog, Anke, bor i selvsamme gade? Det er en af de fede ting ved blogging - at man får nye kontakter i hele verden - og sommetider også venskaber:)

Og så en tak til Stine, som vist startede med at bruge oldemorfirkanterne som en del af gadekunsten.

Another piece of yarn art in the streets of Berlin. I made it! The funny thing is, that Anke, one of my sweet readers, lives in this street. I didn't know that before I went to Berlin. Lucky me to make contacts with people from all over the world through blogging:)

6 kommentarer:

  1. Hej Puk, hvor er du sød, og så linke til mig. Jeg håber at din oldemorsfirkant får lov at sidde lidt længere end min på skulpturen nede ved Forum!
    God weekend Stine:)

    SvarSlet
  2. Jow, det er vildt, mon du har besøgt hende? Det ville da være oplagt.
    Nu må jeg altså se at prøve det der hækling på lygtepælene :)

    SvarSlet
  3. I'm away for a couple of days but I hope it will still be there when I return - I absolutely adore this one! (Even more now that I know who made it!) The world really is so small...of all the streets you could have visited you picked mine unknowingly...and Berlin is really huge! :)

    SvarSlet
  4. Hej puk,
    Nyder lige billederne fra din Berlin-tur. Skønt at du har bidraget til deres byfornyelse :-)

    Men! Dit udsagn om, at Stine "vist startede med at bruge oldemorfirkanterne som en del af gadekunsten" er jo noget vrøvl. Magda Sayeg (Knitta-Please) kører rundt med en kæmpe en af slagsen på fronten af sin bus, Diana Thompson har excelleret i oldemorsfirkanter længe: http://www.flickr.com/photos/likethegoddess/ — og der er jo også Sukigirl i Canada: http://sukigirl74.blogspot.com/2009/02/yarn-graffiti-crochet-style.html
    De har været på banen i flere år. Der er sikkert MANGE andre!

    Jeg forstår godt, at du er inspireret af Stine. Det er jeg også. Men derfor kan man godt have sin research i orden.

    God søndag :-)

    SvarSlet
  5. Stine: Det håber jeg også:)

    RikkeW: Jeg har ikke besøgt Anke. Det var først da jeg viste, at jeg havde sat street art op i hendes nabolag, at hun fortalte mig, at hun boede netop der. Og det var jo først, da jeg var kommet hjem. Synes helt klart du skal hoppe med på hækling i gaden-projektet!

    Anke: I hope you will get the chance to see my street art i your street. Let me know, if you do:)

    Salander: Ingen grund til at hidse sig op;-) Jeg er godt klar over, at der er mange udenlandske gadekunstnere, der har hæklet og strikket sig gennem deres byer - også med oldemor-firkanter, men jeg vil hellere give credit en gang for meget til dem jeg kender og bliver inspireret af, end en gang for lidt. I Danmark er vi vel bare lidt senere med disse ting... Det er som om folk først er ved at få øjnene op for street art nu - i blogverdenen i hvert fald. Men det er da fint nok, at budskabet spredes til flere via vores blogs.

    Nå, det blev lidt langt... Synes bare jeg ville sige til dig, at jeg ikke sidder og researcher bare for at vise mit eget lille bidrag til gadekunsten - MEN, at jeg godt ved, at vi ikke er de første med oldemorfirkanter på skilte.

    SvarSlet
  6. Hvor har du pyntet Berlin på allersejeste vis.
    Jeg inviterer til en lille sommerleg hos mig.
    God søndag eftermiddag.

    SvarSlet