mandag den 15. februar 2010

Dedikeret til Shane

Dette indlæg er dedikeret til Shane Brox. Jeg synes, han er superkreativ, og jeg kan godt lide tanken om at lave legetøj af gammelt skrammel og på den måde lære vores børn, at man godt kan lege med andet end alt det dyre (bras) fra BR

I går så Sylvester og jeg Shanes Verden, som handlede om fastelavn. Shane lavede slikmus til at hænge på fastelavnsriset. Dem skulle vi også lave

Som det ses er de lavet af tændstikæsker. Når man hiver dem i halen, åbner de sig, og man kan få slikket ud. Hvis du vil lave dem med mindre børn, kan man jo gøre som Sylvester og bare tegne ørerne på

Og der er meget mere Shane til jer! Vi var nemlig på Ros Torv i dag, og der udstiller Shane mange af sine finurlige skabninger. Her nogle skønne æsker

En rigtig pige-radio. Den måtte godt bo hjemme hos mig

En superflot fisk lavet med fjer, kapsler og andet godt

En rigtig laber larve slænger sig på en chaiselong

Og til slut en prophund, der passer på en supersej bærbar. Shanes ting var vist sammen med nogle eksemplarer af hans bog: "Shanes Verden - Byggebog". Vi skal vist have fyret op under limpistolen!

In Denmark we have this creative guru, Shane Brox. He's made the funny creatures pictured above (except the candy mice - Sylvester and I made those). Shane makes everything out of trash with a glue gun

7 kommentarer:

  1. Åh ja, jeg er også helt vild med Shane Puk. Han har den mest fantastiske fantasi, fortæller SÅ fængslende, og så er hans blik for skrammel jo helt forrygende. Manden kan jo virkelig se muligheder i alt og trylle det om til eventyrligheder...

    :)

    SvarSlet
  2. Ja, han er SKØN. Han gik også i Kolding på kunsthåndværkerskolen mens jeg gik der. Dengang var han super hip og trendy og havde gang i Levis.
    Fantasien fejler bestemt ingenting. Fede "dåser" med pelelåg etc.
    Tak for kigget PUK.

    SvarSlet
  3. Tak for dit fine indlæg om Shane, vi er også vilde med ham herhjemme og må fluks ud og købe hans bog:-)En rigtig god ide med de slikmus, de er bare søde.

    SvarSlet
  4. Jeg kan kun tilslutte mig koret. Han er bare et krea-geni! Herhjemme er vi også glad for Shane - nok mest mig, der bliver helt urimelig, hvis jeg ikke får ro, til at se hans programmer :O)

    SvarSlet
  5. Hej ja men han er for fed ham shane, vi elsker ham også herhjemme..
    Bettina :-)

    SvarSlet
  6. En fugl i hånden: Ja, han kan nærmest trylle:)

    Karen: Sjovt, du kender kam fra Kolding. Selv tak for kigget:)

    Den flyvende kuffert: Jeg tror også jeg må have den bog!

    Fru Ekelund: Sjovt, jeg sidder også og tysser på børnene, hvis de snakker, mens de er Shanes Verden:)

    Bettina: Ja, vi er vist mange, der er vilde med ham.

    SvarSlet
  7. Han er super kreativ og jeg synes vores børn har godt af at lære så meget som muligt om genbrug!
    En ven af mig optog alle julekalenderudsendelserne og er nu ved at redigere Jul I Gammelby fra så Shane kan gemmes helt solo. Hvad gør man ikke for at en datter på seks år kan genopleve den RENE vare! Mvh Maria

    SvarSlet